Eerste weken Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu Eerste weken Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

Eerste weken Sydney

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

28 Februari 2013 | Australië, Sydney

Inmiddels zijn we al aardig gesetteld in Sydney, we wonen leuk en hebben beide werk.

Voor mij heeft het wel even geduurd, ik hoopte werk te vinden in het verlengde van mijn studie dus daar heb ik me eerst op gericht. Na een week kon ik op gesprek komen bij een recruitment bedrijf, die hadden eventueel een baan voor mij als logistiek planner. Helaas is dat niet door gegaan omdat er al andere kandidaten voor mij waren geweest, daarom ben ik ook gaan zoeken naar elke andere mogelijke vorm van werk. Weer een week later kon ik op gesprek komen voor een sales baan. De advertentie zag er leuker uit dan het werk, het ging namelijk om deur tot deur verkoop voor energie. Omdat ik verder geen opties had besloot ik hier maar voor te gaan. Na een dag training, een dag een ander observeren en het verkrijgen van een verklaring van goed gedrag van de politie (a 50 dollar) heb ik 3 dagen op een hoop deuren geklopt. Ik was niet erg succesvol, vooral omdat ik snel toegaf wanneer mensen aangaven niet geintereseerd te zijn.
Een van de grote nadelen van een sales baan is dat het salaris grotendeels afhankelijk is van je verkopen. Die eerste week heb ik dus weinig verdient. Inmiddels had Manu gevraagd of ik niet in de keuken kon werken van het duitse restaurant waar zij werkt. Zowaar ben ik daar na een proef middag meteen aangenomen. Ik verdien daar nu 20.50 australische dollar per uur (ongeveer 16 euro), niet verkeerd dus voor wat afwassen en prullenbakken verwisselen. Hopelijk kan ik later ook wat simpel kook werk gaan doen, maar daarvoor moet ik dan weer eerst een certificaat halen waarin je wat basis hygiene leert en dergelijke.
Het werk is wel fysiek, wat wel even wennen is want de laatste twee jaar heb ik dat niet meer gedaan. Maar het is ergens ook wel weer leuk om gewoon druk te zijn zonder na te denken.
Nog een voordeel van het werken in een restaurant is dat je na elke dienst een maaltijd krijgt, wat ook weer scheelt in de kosten want als ik zelf kook ben ik al snel 7 dollar kwijt.

Met Manu is het ook erg gezellig, we werken bijde veel en niet altijd op dezelfde tijden. Wat betekend dat we dagen hebben waarbij ik om 10 uur weg moet en Manu om 2 uru in de nacht thuis komt. Gisteren hebben we dan ook echt genoten van een vrije dag samen. We zijn naar het bekende Bondi Beach geweest, heerlijk om weer even in de zon te liggen en te zwemmen.

Het huis waar we wonen is ook erg gezellig. Naast Manu en ik wonen er twee dames, uit italie en frankrijk, werken beide als serveerster en gaan over 2 weken weg. Verder woont er nog een Nederlandse jongen, Marco, hij loopt hier stage. In de avonden dat Manu werkt trek ik veel met hem op, zo zijn we naar het weekelijkse vuurwerk geweest en naar het grootste korte film festival van Australie. In een park werden 16 korte films vertoont, er waren meer dan 90.000 mensen in het park, best grappig om met zoveel mensen tv te kijken.

Over 3 weken komt de beste vriendin van Manu om samen met haar wat rond te kijken in Australie. Gedurende die periode zal ik in Sydney blijven en verder gaan met werken, en daarna ook. Zover het nu lijkt verlaten we eind Mei Sydney, waarheen is nog niet zeker op het wensen lijstje staan in elk geval Fiji en Alice Springs.

  • 28 Februari 2013 - 23:02

    Johanna Leur.:

    Hoi lieve Arthur, leuk dat je een reisverslag maakt..maakte?Ga je er mee door?
    Wat goed(zeg ik)dat je ook nog naar Alice Spring gaat,daar is veel over geschreven.hele interressante
    verhalen!Dus ik ben benieuwd....en dat Manu er nog 3 weken met een vriendin op uittrekt! Prima.
    En jij moet werken...zal je goed doen.....!!!!
    Hier wordt het heel langzaam voorjaar...hoera..!liefs omaJohanna. 23 uur 28 -02-13

  • 06 Maart 2013 - 15:35

    Doongroon:

    Hi lieve Arthur, met veel pelzier las ik je verslag - zo zie ik,slome bejaarde die nauwelijks Groningen uit komt, nog 'es wat van de Grote Wereld! Fijn dat je prettig woont & voldoende lucratief werkt - je maakt vast wel promotie na diit noodzakelijke en nuttige begin. En 't belangrijkste: gezellig contact met Manu!
    Ben benieuwd naar je volgende avontuur met Marco binnenkort.
    Hier wordt de winter voorzichtig verdreven door moedige sneeuwklokjes in nog kale tuingrond. Overdag al weer plm.12 graden in ons hoge noorden. Hoopvol!
    Deze vingeroefening op mijn door Janpieter georganiseerde laptop zal jou , hoop ik, bereiken.
    Dagdag, veel liefs , Done

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Arthur

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 19707

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 03 Februari 2013

NZ-AUS-INDO

Landen bezocht: