Bali, Bangkok ..... Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu Bali, Bangkok ..... Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

Bali, Bangkok ..... Sydney

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

09 Februari 2013 | Australië, Sydney

Inmiddels zit ik dus weer in Sydney! Het voelt erg vreemd om nu zonder Sam, Jordi en Stef op pad te zijn, maar ook om niet thuis te zijn maar nog steeds bijna aan de andere kant van de wereld.
Ik woon nu samen met Manu in een gedeeld huisje. Wij delen een kamer, een frans en een italiaans meisje delen een kamer en een nederlandse jongen heeft een eigen kamer. Dat bevalt tot nu toe erg goed, alle vrouwen in het huis werken als serveerster en zijn dus vaak aan het eind van de middag tot de avond aan het werk. Ik heb dus al een aantal dagen met de nederlandse jongen (Marco) voor de tv gehangen. Hij is hier voor een stage (hij studeert lucht en ruimtevaart aan de tu Delft). Zelf ben ik druk op zoek naar werk, ik wil proberen iets te vinden wat enig raakvlak heeft met mijn studie maar dat gaat allemaal langsaam. Inmiddels ben ik ook op andere vacatures aan het reageren zodat ik in elk geval zo snel mogelijk kan beginnen.

Maar eerst nog het einde van de reis, een onstpanenn week op Bali en een paar dagen Bangkok.
Op Bali hadden we een lekker hotel dicht bij het strand en het uitgaans leven. Het had allemaal wel wat tropisch maar ik had het iets meer paradijs verwacht, misschien zijn we niet op de goede plek daarvoor geweest. Naast een aantal dagen onstpannen zijn we twee keer per scooter op pad geweest, heb ik nog een keer gesurft en heb ik met Sam gedoken!
Vooral het duiken vond ik erg tof! Het was voor mij eindelijk de eerste keer dat ik echt ging duiken na de deceptie in Australie. We waren bij een wrak van de US Liberty welke tijdens WOII door een japanse torpedo was geraakt. Het schip wist zich zelf nog te stranden, maar door een vulkaan uitbarsting in 1963 is het schip weer het water in geduwd. Er was mooi koraal onstaan rond en op het schip waardoor er ook veel mooi vissen rond zwommen, onder andere een gigantische schildpad.

De terugreis van Bali naar Bangkok werd uiteindelijk een erg lange dag. Doordat we pas later besloten hadden om naar Bali te gaan hadden we een ticket eerst van Bali naar Surabaya en dan van Surabaya naar Bangkok. We hadden mooi 3 uur overstap gepland zodat het wisselen van maatschappij geen problemen zou opleveren. Maar de avond van te voren werden we gebeld, jullie vlucht naar Surabays is gecanceld en we hebben jullie op een latere vlucht gezet. Dit zou betekenen dat we maar een half uur overstap zouden hebben, echt te weinig! Gelukkig konden we ook op een eerdere vlucht maar die was al 7 uur na het telefoongesprek; 4 uur opstaan! en vervolgens een overstap van 7 uur op een vliegveld waar niks is te beleven. We hadden geen keus en hebben deze optie maar genomen, dat de administratie niet helemaal lekker liep bij de vliegmaatschappij bleek wel uit het feit dat ik in Surabaya nog een keer werd gebeld dat we op een latere vlucht zaten (terwijl dus net het vliegtuig uitgekomen waren).

In elk geval zijn we goed aangekomen in Bangkok, ook hier hebben we rustig aan gedaan. Tijdens ons eerste bezoek hadden we al een aantal plekken bezocht. Aan het eind van zaterdag vertrokken Sam, Stef en Jordi per taxi naar het vliegveld en bleef ik alleen achter in Bangkok om twee dagen later naar Sydney te vliegen. Dat was wel even gek om zo ineens alleen te zijn na 4 maanden alles samen te hebben gedaan.
Na enige verveling die twee dagen vertrok ik dan eindelijk naar Sydney! Manu kwam me ophalen bij het vliegveld, fantastisch om haar weer te zien! We realiseren ons beide dat het wel vreemd is, we kennen elkaar eigenlijk nog maar net en toch zijn we hier nu samen. De middag hebben we rustig aan gedaan, maar de dag erna had Manu nog een verassing voor mijn verjaardag. Per catamaran zijn we een rondje gaan varen door de haven van Sydney, met het heerlijke weer hier was dat erg leuk. Vanaf donderdag moest ze weer werken, tot zondag elke dag van 12 uur tot 22 uur. Ik zie haar overdag dus niet nu, wat mij alle tijd geeft om werk te zoeken.

Vanaf nu zal ik wat minder vaak verslagen schrijven omdat je toch minder beleeft als je langer op 1 plaats blijft.

  • 10 Februari 2013 - 10:19

    Chris:

    Bye bye reizen met vrienden. Knap zoals jullie het gedaan hebben. En nu je nieuwe fase in. Spannend. Liefs papa

  • 10 Februari 2013 - 22:41

    Johanna Leur.:

    Knap dat je nog echt een afscheid gemaakt hebt....alle respect zoals jullie deze reis "geleefd"hebben.
    Ik heb er van genoten!Dank voor de fotos,jullie hebben heel wat gezien en beleefd.
    Ik zal het missen!En nu verder met Manu!
    Manu jij welkom in de familie,benieuwd kennis met je te maken!geniet ze samen!
    Arthur en Manu heel veel liefs van mij omajohanna.

  • 12 Februari 2013 - 14:30

    Freek:

    Hee art!
    Laten we binnenkort maar ef gaan skypen. Ben benieuwd of je al een baan hebt en of je niet de hele dag op de bank zit te hangen :P
    Het ga je goed jongen. We faxen :)

  • 13 Februari 2013 - 12:21

    Joost:

    Dat is maar hoe je het bekijkt.

    Je hebt de wereld groter gemaakt. Van reizen naar leven, samen leven en werken.
    Voor mij nog steeds dus een spannende weg!
    je hebt de wereld wat te bieden,
    groet Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Arthur

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 19712

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 03 Februari 2013

NZ-AUS-INDO

Landen bezocht: