Uluru en naar Darwin - Reisverslag uit Knuckeys Lagoon, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu Uluru en naar Darwin - Reisverslag uit Knuckeys Lagoon, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

Uluru en naar Darwin

Blijf op de hoogte en volg Arthur

08 Augustus 2013 | Australië, Knuckeys Lagoon

We kwamen vroeg aan in Alice Springs waar het al lekker warm was. Het stadje zelf is niet veel dus maar lekker aan het zwembad gelegen. De volgende dag vertrokken we in alle vroegte voor onze trip naar Ayers rock of Uluru. We hadden het geluk dat we een upgrade kregen naar een betere tour dan we geboekt hadden, we gingen nu in een 4x4 vrachtauto :). Het was een behoorlijk lange rit van bijna 500 km van Alice Springs naar Uluru. Onderweg gelukkig wel wat stops waar Manu en ik onder andere een stukje op een kameel gereden hebben.

Bij Uluru aangekomen hebben we een stukje om de rots gewandeld om daarna van wat verderaf zonsondergang te bekijken. Dat was erg mooi daar. We overnachten in een kamp waar je kon kiezen uit een tent of een swag. Wij kozen voor het laatste, een swag is een matras in een jute zak die je op de grond legt. Dat was dus buiten slapen onder een schitterende sterren hemel! Omdat het nu winter hier is wordt het s'nachts tegen de 0 graden, best fris dus maar de swag hielt je goed warm.
De volgende ochtend weer vroeg op om zonsopgang te bekijken. Wederom erg mooi hoe langzaam de gloed over Uluru en het kale landschap komt. De tweede dag bestond verder uit een wandeling bij een andere rots en een rit naar Kings Canyon. De laatste dag hebben we daar gewandeld, wederom erg mooie omgeving met bijzondere rots formaties.
Het eten was ook lekker en bijzonder want de eerste dagen aten we pasta met kangaroo gehakt en de laatste dag hadden we een kameel-burger.

Terug in Alice Springs moesten we bedenken hoe we in Darwin wilde komen. De mogelijkheden waren vliegen, bus, relocation (huur auto naar een andere stad brengen, auto is gratis dan), liften of ride share. De eerste twee waren te duur en een relocation konden we niet vinden. Gelukkig horden we al gelijk die avond over een Australiër en een Britse die 2 dagen later naar Darwin wilde. Dat hebben we dus gedaan, we delen de benzine kosten. Die nog aanzienlijk zijn omdat hij een 4x4 heeft met off road banden, wel een gave auto in elk geval. En hij had ook nog eens een hele kampeer uitrusting met oa een swag voor mij en een voor Manu, dus nog een keer onder de sterren geslapen.
De hele reis is 1500 km met maar twee kleine plaatsjes er tussenin, dat is dus alsof je naar Barcelona rijdt en twee maal door een gehucht komt. Uiteindelijk hebben we er 3 dagen over gedaan om de paar bezienswaardigheden onderweg ook te bekijken. Met name de hotsprings en gigantische termieten heuvels waarvan sommige precies noord-zuid zijn gemaakt waren leuk. Maar het vetste was de 4x4 route die we namen op mijn verzoek, hierin zaten ook een aantal rivier oversteken waarvan een van meer dan 50 meter waarbij het water tot aan de motorkap kwam! Ik heb ook een stukje gereden en ook een riviertje over gestoken, echt tof om te doen. Normaal gesproken test je te voet hoe diep het water is, maar dat kon hier niet omdat er krokodillen konden zitten (die wij niet gezien hebben). Al met al een leuke trip gemaakt uit een toevallige ontmoeting.

In Darwin aangekomen hebben we meteen onze camper opgehaald. Ze wilde ons een auto met tent op het dak geven (wat prijs technisch gezien een upgrade vormt), maar dat wilde wij zeker niet. Na wat gedoe toch een camper gekregen gelukkig. We hebben een Wicked Camper, dat zijn oude busjes die zijn voorzien van unieke graffiti. In ons geval smurfen; gangster smurf die grote smurf net heeft doodgeschoten. Een beetje vreemd maar ach, het was het goedkoopste...

Vandaag rijden we naar het Kakadu National Park (Arnhem Land), hopelijk zijn we over een week van de eerste 1500 van de 4500 km af, wat ons in Broome moet brengen.

Meer foto's volgen hopelijk nog.

• 08 Augustus 2013 - 05:06

Lotte:

Prachtig Art, leuk weer wat van je te lezen! Heeel veel plezier verder en see you later alligator. XXX

• 09 Augustus 2013 - 01:03

Hanna:

Hey guys, lekker verhaal weer! Enjoy xx

• 09 Augustus 2013 - 12:44

Freek:

Hee arie, lekker man! goed bezig daar, geniet van je roadtrip en benieuwd naar de pics. mzzl

• 11 Augustus 2013 - 13:07

Johanna Leur.:

Lieverds,wat een gigantisch land..op de kaart geprobeerd jullie te volgen,is Darwin jullie einddoel?
    benieuwd naar verdere avonturen,hier is het nb koud!De kaart blijft uitgespreid op het bed liggen.
    Ga zo door...liefs oma Johanna.(van 8 tot 11 Aug 13)