Vrolijk Pasen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu Vrolijk Pasen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

Vrolijk Pasen

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

28 Maart 2013 | Australië, Sydney

Inmiddels ben ik alleen in Sydney, afgelopen maandag is Manu met haar beste vriendin Nicole vertrokken voor een trip van 3 weken. Op dit moment zijn ze in een surfkamp ten noorden van Coffs Harbour, daarna gaan ze nog naar Byron Bay, Melbourne en Adelaide.
Ondertussen probeer ik zoveel mogeljik te werken om geld te verdienen. De komende paasdagen is het restaurant open, wat betekend dat ik dubbel salaris krijg (40 dollar per uur, niet slecht voor afwassen!).

Ik mag langzaam aan ook wat meer dingen doen behalve afwassen en vuilnisbakken verwisselen. Zo heb ik schnitzels en cordonblue's gemaakt, knockels (stuk varkensvlees aan het bot) voorbereid en varkensbuiken. Vooral dit laatste vond ik even gek de eerste keer. We krijgen van de productie keuken stukken varkensbuik met huid, deze huid moet een klein stukje worden ingesneden zodat het zout er goed kan intrekken en er een mooie krokante korst ontstaat. Nou hebben deze stukken varkenshuid ook een rij van 8 tepels, die je dus ook met een stenlymesje moet bewerken! Ik kreeg deze week ook de kans zelf een stukje van zo een buik te eten, dat was verassend lekker.

De afgelopen weken had ik vaak samen met Manu vrije dagen wat betekende dat we leuke dingen konden gaan doen. We zijn een paar keer naar een park en het strand geweest en we hebben de Bondi Beach Walk gedaan, over een pad langs de zee langs de verschillende stranden van Sydney. Verder zijn we naar de Blue Mountains geweest, ik was daar al met mijn vrienden geweest maar Manu had ze nog niet gezien. We hebben een ander stuk bekeken zodat het voor mij ook nog een beetje nieuw was, helaas was het wat bewolkt waardoor je niet echt kon genieten van het spectaculaire uitzicht (ik zal een foto van deze keer en vorige keer toevoegen voor het verschil).
Ook ben ik samen met Marco naar een rugby wedstrijd geweest, hij had van zijn ouders twee tickets voor zijn verjaardag gekregen. Ik vond het erg leuk in het stadion de grootste sport van Australie (samen met kricket misschien) te bekijken. Fans van beide partijen zaten door elkaar wat allemaal goed ging, ondanks dat rugby misschien een wat aggresievere sport is.

Nicole (de vriendin van Manu) kwam donderdag avond aan, vrijdag en zaterdag was ik vrij en kon ik dus met hen op stap. Leuk om weer even als toerist door Sydney te lopen en Nicole een beetje te leren kennen. En we hebben met zn 3e door de haven gevaren in een speedboot. Dat was erg gaaf, ondanks onze schitterende poncho waren we behoorlijk nat geworden!

En ik heb eindelijke een fiets! heerlijk om weer zelf te fietsen, het maakt ook je bereik meteen een stuk groter. En het bespaart een hoop tijd met het woon-werk verkeer. Het ongelooflijke is dat de fiets slechts 79 dollar koste en hij is nieuw! De Kmart (soort HEMA) heeft echt goede koopjes, met helm (verplicht hier), slot, verlichting en assemblage was ik in totaal 140 dollar kwijt. Ik probeer nu deze fiets te verkopen voor het dubbele geld, ik heb al 1 reactie gehad! Misschien kan dit een leuk extra zakcentje opleveren.

Voor nu wens ik iedereen een fijne en dan toch eindlelijk een zonnige Pasen.
(ps waar in Nederland een record was voor de kou deze tijd van het jaar was het hier juist uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar de laatste week!)

  • 28 Maart 2013 - 07:52

    Flor Verhey:

    Gezellig Art! Jij ook een goede paas, met lekker veel werken en verdienen. We missen je wel hoor. Een half jaar nog .... :( Kus!

  • 28 Maart 2013 - 07:56

    Arthur Van Lee:

    En misschien nogwel het belangrijkste vergeet ik nog!
    Ik heb mijn terug ticket verzet naar zondag 22 september:) Precies optijd voor de verjaardag van oma Johanna!
    Aan het einde van deze reis ga ik in elk geval nog 2 weken met Manu op 'vakantie' naar Thailand, we hebben beide een ticket met een overstap in Bangkok, dus dat leek ons nog wel even lekker.

  • 28 Maart 2013 - 10:27

    Thea Ellis:

    Jij ook gezellige paasdagen (zijn het er daar ook 2 ?). Als je straks weer thuis bent en ik een keer bij je zou eten, maak voor mij dan maar niet die krokante varkensbuiken.
    liefs
    jur en thea

  • 28 Maart 2013 - 10:41

    Hanna:

    Super cool art (alles wat je schrijft)! Op stap met twee blondies, je kan je geluk niet op ;).

    Ik snap niet helemaal waarom je je fiets weer wilt verkopen? Om dan direct een nieuwe te kopen? Ik snap echt niet dat mensen daar in zouden trappen :P

    Laten we binnenkort weer een keertje skypen

    xxx


  • 28 Maart 2013 - 17:28

    Johanna Leur.:

    Art,wat een enig verslag,zo missen we je niet te erg!
    Het vriest hier nog steeds,zodat ijsbrekers op pad moesten en dat eind Maart!
    Jij schreef mij dat Manu een docente opleiding doet...maar wat gaat ze doceren?
    Wat die varkensbuik betreft,Jur en ik op onze eerste Parijsreis,kregen dat voorgeschoteld
    met nog varkensharen er aan..we griezelden er van...
    Arthur jij warme Paasdagen en liefs Omajohanna.

  • 30 Maart 2013 - 17:54

    Freek:

    hee art! Goed om te horen dat jij goedverdienend de paasdagen doorgaat komen. Ik hoop dat sparen een beetje lukt. Mooi dat je sowieso nog leuke dingen kan doen en niet alleen maar hoeft te werken. Als je terug bent kan je voor mij wel zo n varkensbuik maken. Hier eten ze veelal kip, maar ook af en toe een kat is hier erg lekker, schijnt!.

    Grt

  • 30 Maart 2013 - 17:54

    Freek:

    hee art! Goed om te horen dat jij goedverdienend de paasdagen doorgaat komen. Ik hoop dat sparen een beetje lukt. Mooi dat je sowieso nog leuke dingen kan doen en niet alleen maar hoeft te werken. Als je terug bent kan je voor mij wel zo n varkensbuik maken. Hier eten ze veelal kip, maar ook af en toe een kat is hier erg lekker, schijnt!.

    Grt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Arthur

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 19717

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 03 Februari 2013

NZ-AUS-INDO

Landen bezocht: