afscheid van Sydney - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu afscheid van Sydney - Reisverslag uit Ultimo, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

afscheid van Sydney

Blijf op de hoogte en volg Arthur

17 Juli 2013 | Australië, Ultimo


Het is al even geleden dat ik wat heb geschreven op mijn blog, maar het reizen is weer begonnen dus zal ik weer vaker mijn ervaringen met jullie delen. Op het moment dat ik dit schrijf lig ik op het strand in Fiji (17 juli), eindelijk tijd om te ontspannen. (red. Uploaden kon pas weer terug in Sydney).

De laatste weken heb ik veel gewerkt, van de laatste 20 dagen was ik er maar 2 vrij. Zoals Chris schreef "gek dat je op vakantie gaat in je vakantie", voelt het voor mij niet. Het laatste half jaar was erg leuk, maar geen vakantie. Zo zijn we onder andere naar een voorstelling in het Opera House geweest. Een soort symphonica in rosso, met het Sydney symphony orkest en Idina Menzel. We kenden de liedjes niet echt maar het was wel mooi en een erg leuke ervaring.
Verder hebben we een leuk licht festival, Vivid, bezocht. Deed me denken aan het Glow festival in Eindhoven. Maar de harbour bridge en opera house geven toch wel een erg bijzonder decor!

Het was ergens een vreemd gevoel om af te sluiten in Sydney en onze tassen weer in te pakken. We hebben leuke mensen leren kennen die je waarschijnlijk nooit meer ziet. Onder andere mijn collega's, met de meeste had ik erg leuk contact. Al had ik na mijn laatste werkdag echt een gevoel van euforie, maar dat kwam meer door het werk.
Omdat ik echt tot de laatste dag gewerkt heb was er geen tijd meer om de toerist uit te hangen, gelukkig komen we na Fiji nog voor een dag terug om echt afscheid te nemen van de stad waar we een half jaar gewoond hebben (gek idee toch!).
Na zo een lange tijd vooral in Engels gesproken te hebben denk ik ook echt in het Engels. Een aantal dingen die ik hier wilde schrijven heb ik in het Engels bedacht en moet ik dus terug vertalen, soms lastig. Bijvoorbeeld mijn gevoel na de laatste werkdag was in het Engels genuine excitement (klinkt toch mooier).

Het verkopen van mijn fiets is helaas nog niet gelukt, mede omdat ik een paar dagen geleden een lekke band kreeg. Helpt niet met verkopen, en plakken is er niet meer van gekomen. Gelukkig gaat Pablo, mijn huisgenoot, het verder proberen. Hij neemt ook mijn baantje als keuken hulp over.

Dan nog even over onze reis plannen verder. Nu zijn we in Nadi, op het hoofd eiland van Fiji. Hier blijven we 2 dagen, dan gaan we 7 dagen eiland hoppen. Dan weer een dag in Nadi en dan een dag in Sydney.
We vliegen daarna naar Alice Springe om een tour naar Ayers Rock te maken. Daarna richting Darwin en dan via de westkust richting Perth.
Begin September vliegen we naar Bangkok, daar willen we naar de westkust met oa Krabi en Kho Phi Phi.

  • 28 Juli 2013 - 10:25

    Lotte:

    Knap Art, well done! Enjoy the freedom. I'm looking forward to see you again and to meet Manu. Have a beautiful journy! Big hug, lot

  • 03 Augustus 2013 - 16:06

    Sjoerd:

    He Art, mooie avonturen! Geniet in je nieuwe bestemmingen en tot snel weerziens!
    Lieve groet, Sjoerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ultimo

Arthur

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 19713

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 03 Februari 2013

NZ-AUS-INDO

Landen bezocht: