Einde van Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu Einde van Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

Einde van Australië

Blijf op de hoogte en volg Arthur

01 Januari 2013 | Australië, Sydney

Onze reis van Apollo Bay naar Melbourne verliep anders dan verwacht. Toen we de volgende ochtend weg reden hoorde we een flinke piep bij het remmen. Toch maar even de wegenwacht gebeld, die zei meteen met deze auto kan je niet meer verder rijden! De remmen zijn volledig versleten. Na wat contact met ons verhuurd bedrijf is besloten onze camper per sleep wagen naar Melbourne te laten brengen de volgende dag. Dus wij hebben een extra dag in Apollo Bay doorgebracht. Er konden maar 2 mensen mee in de sleepauto dus Sam en ik zijn maar met een bus gegaan. Wel jammer dat we het laatste stukje Great Ocean Road niet zelf hebben kunnen rijden maar het was zo ook wel een leuke ervaring.

In Melbourne zijn we uiteindelijk 5 dagen gebleven. Jordi hebben we afgezet om naar zijn vriendin in Sydney te gaan, en de dag erna hebben we Manu, onze nieuwe reis genote opgehaald. Melbourne zelf was niet heel boeiend, een leuke stad om een keer gezien te hebben maar na een paar dagen waren we er wel klaar mee.

De dag voor kerst zijn we naar Philip Island gereden waar we bij zonsondergang naar de pinguïn parade zijn geweest. Een behoorlijk commercieel gebeuren maar toch leuk om te zien. Bij zonsondergang komen er een heleboel pinguïns uit het water om de vangst van de dag met de kleintjes te delen. Ze waggelen dan in groepjes over het strand en door de duinen, dat was wel leuk om te zien.

De volgende dag zijn we verder gereden en hebben een lekkere BBQ gehouden als kerstmaaltijd. Het was wel een beetje vreemd zo, kerst op de camping in de zon. Ik had toch niet het echte kerst gevoel.
Daarna zijn we doorgereden richting Sydney met in totaal nog 3 overnachtingen. Bij Jarvis Bay hebben we een mooie wandeling gemaakt naar een uitzicht punt. De top van de hoogste rots moest je beklimmen met een aantal zeer steile trappen.

En toen waren we in Sydney, een hele leuke stad er hangt een prettige sfeer en er zijn altijd veel mensen op straat en in cafés. Ondanks dat we in een goedkope wijk zitten waar een aantal sex clubs en veel zwervers zitten heb ik me geen een keer onveilig gevoeld hier. Na wat van de stad gezien te hebben zijn we voor oudejaarsdag vroeg opgestaan om een mooi plekje te hebben voor het vuurwerk. Er zijn een aantal afgezette gebieden waar je het vuurwerk mooi kunt zien, maar dat betekend vroeg op! Wij zijn zelf om 9 uur in de ochtend in de rij gaan staan (de voorste hebben zeker overnacht in de rij!!). Er stonden zeker 1000 mensen voor ons maar we hadden uiteindelijk een aardige plek om alles te zien. Het was wel lang wachten, maar later op de avond kwam er wel wat vermaak als een vliegshow, verlichte boten optocht, en kindervuurwerk (om 9uur zodat ze naar bed kunnen).
De grote vuurwerk show van 12 uur duurde een klein kwartier waarna iedereen naar huis ging. Dat was wel een beetje vreemd, er was niet een echt feest. Omdat we er al een lange dag op hadden zitten zijn we ook, na een glaasje champagne op het balkon, maar gaan slapen.

De laatste dagen bekijken we nog wat dingen hier als Manly beach, Bondi Beach en een wandeling over de Harbour bridge. Dan is ons avontuur in Australië voorbij en begint een nieuw avontuur in Indonesië, ik kijk daar ook erg naar uit, ik hoop dat we de westerse omgeving van Nieuw Zeeland en Australië achter ons kunnen laten.

• 04 Januari 2013 - 21:59

Johanna Leur.:

Hoi lieve Arthur,fijn dat je weer wat laat horen!Dank voor je fotos!
    Die Pinguins op het Philip Island,waren toevallig uitgebreid op tv,grappig dat jij ze in het echt zag!
    En op oudejaarsavond zagen wij het beroemde vuurwerk van Sydney,als je terug bent is jouw 2013
    een stuk langer!!!
    En nu op naar Sumatra,dat lijkt me spannend..geniet ze nog extra...beslist niet westers !
    Wel een grote overgang....veel genieten en liefs van mij,oh ja een bijzonder goed 2013!
    omajohanna.4 jan 13.

• 06 Januari 2013 - 15:48

Joost:

Hallo Arthur,
    Australie was destijds een strafkolonie van Engeland. Daar werden de boeven heen gestuurd. ze hebben er nog weleens een onderzoek aan gewaagd of dat erfelijke kwestie is "boef". Zo te lezen is dat niet het geval.
    Indonesië is voor veel oudere Nederlanders het Paradijs op aarde. Stille weemoed achter de dijken.
    Grote landen zoals Indonesië zijn feitelijk een groep van kleine landen (eilanden). We hebben er als Nederlanders een belangrijk deel van onze geschiedenis liggen. De oudere bewoners spreken mogelijk nog Nederlands.
    Nu pas zijn in Nederland de donkere dagen (daden) uit de politionele acties langzamerhand bespreekbaar,

Mooie ervaringen,
    neem mooie verhalen mee terug,
    groet Joost

• 11 Januari 2013 - 08:11

Sjoerd:

Ha Arthur,

Mooie avonturen!! ;) Doen bij mij ook weer reiskriebels ontwaken :)
    Heb het goed en kijk uit naar je Indonesie avonturen (als grote multinational hahaha, mooie facebook foto's).