Australië 4 - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu Australië 4 - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

Australië 4

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

07 December 2012 | Australië, Coffs Harbour

Op dit moment rijden we naar de Blue Mountains, bekende bergen ten noord westen van Sydney. Een lange rit van 8 uur vanaf onze laatste overnachting in Coffs Harbour.

De laatste week is erg relaxed geweest. In Byron Bay hebben we de eerste nacht op een camping gestaan omdat bij het enige hostel met camper plekken geen ruimte was. Daarna zijn we nog 3 nachten bij de Arts Factory geweest (dat hostel). Byron Bay is een relaxed plaatsje waar veel wordt gesurft. Omdat er aardse energie banen bij elkaar schijnen te komen zijn er ook veel hippies. In ons hostel zaten die ook veel, elke avond kwam er iemand langs lopen om te vragen of we wat wiet wilde kopen!
Ook wij hebben gesurft in Byron Bay. Dit keer iets uitgebreider, 4 uur surf les van een gast die 7 jaar prof surfer was. Op de dag dat wij gingen waaide het behoorlijk wat vooral het terug zwemmen zwaar maakte. Het ging bij iedereen wel goed, allemaal zeker een golf van 40 meter uitgesurft (anders kregen we ons geld terug). Zelf heb ik vooral geprobeerd een golf te surfen voordat deze omslaat. Behoorlijk lastig maar het lukte een beetje, maar het leek bij lange na niet op hoe onze instructeur de golven nam.

Na Byron Bay zijn we door gereden naar Coffs Harbour om David en Beth op te zoeken. Deze mensen hadden we in Nieuw Zeeland ontmoet en nodigde ons toen uit om langs te komen in Australië. Uiteindelijk zijn we 3 nachten gebleven want het was geweldig vertoeven voor ons daar!
We konden bij hun binnen slapen, eindelijk na 2 maanden weer een goed bed, heerlijk!
Elke maaltijd was ook een traktatie, de eerste avond een flinke lamsbout van de BBQ, de tweede avond kip van de BBQ en de derde avond Chili con carne. Ook voor de lunch werd flink uitgepakt. Al met al zijn we echt verwent dus!
Coffs Harbour zelf is ook nog wel een leuk plaatsje waar we wat hebben rond gekeken. Een van de punten die we te zien kregen was een uitzicht vanuit de bergen over de stad. Dit was een grote trots van David die als boswachter verantwoordelijk was voor de aanleg.

Nu beginnen we dus aan ons laatste rondje in Australië. We gaan ongeveer via de volgende route:
Van Blue Mountains naar Canberra dan naar het westen tot Adelaide. Dan via de beroemde Great Ocean Road naar Melbourne en dan langs de kust terug naar Sydney waar we 29 december de camper in moeten leveren.

• 07 December 2012 - 01:35

Flor Verhey:

net was ik het laatste gedicht aan het uittypen, en toen kwam je mailtje (dit keer wel en vorige keer trouwens ook). Wat een lange reis zeg en spannend om nu het binnenland in te gaan. Goede reis en ik ben beniuwd naar jullie volgende avonturen!

• 07 December 2012 - 08:49

Chris:

leuk om weer een overzicht te lezen. voor de foto's moet ik wel eerst wat rek en strek oefeningen doen om deze gymnastische uitdaging van het kijken zonder spierverrekking te doorstaan. In Nederland proberen we onze weg te vinden in sneeuwstormen, om maar even de realiteit aan de andere kant van de wereldbol aan te geven.

• 07 December 2012 - 10:14

Thea Ellis:

Prachtige foto's van dat zonnige mooie land en dat type ik dan terwijl door mijn raam de tuin steeds witter wordt. Maar dat is óók mooi ! Dank je Arthur voor de kaarten richting Bergen (zijn goed aangekomen)

• 07 December 2012 - 15:31

Freek:

Hee art,

Klinkt goed allemaal! Je hebt nog een heel mooi stukkie te gaan. Blue mountains zijn verschrikkelijk mooi, en je kan eindeloos ver kijken, fantastisch om daar wandelingen te maken. Zelf ben ik nooit in Canberra geweest, maar zal ook wel mooi zijn. En dan natuurlijk de GOR. Geniet nog van dit allemaal, van de barbie's, van de natuur en van je reis!!

Groet

• 08 December 2012 - 17:06

Joost:

Hallo Arthur,
    prachtig verhaal. Ik krijg beelden van zon en korte broeken. Hier dus sneeuw (20 cm in de Eifel).
    Vandaag bij Jur geweest, allemaal goed, heel langzaam down hill.
    Ik zie je gaan,
    knuffel,
    Joost

• 08 December 2012 - 19:05

John En Petra:

Hallo Arthur,
    Wij vinden het erg leuk om jou te volgen via deze site. Plaats er vooral ook veel foto's bij. Wij zullen er wel nooit komen gezien het feit dat het meer is dan drie uur vliegen (dan vindt Petra het wel genoeg). De foto's van het strand (en de zwembroek) zien er voor ons vertrouwd uit. Je hebt al veel sportieve activiteiten achter de rug. Een mis ik er! Was er niet meer te skien in Nieuw Zeeland? Veel plezier en goede reis, John en Petra

• 08 December 2012 - 22:18

Johanna.Leur.:

Wat enig dat jullie zo verwend werden,dat bestaat dus ook nog.....ik bedoel lieve mensen!
    Maar die lamsbout ...het water loopt mij in de mond!
    Dank voor die enige kaart,de prachtige postzegel,over die pinguins is juist een natuurserie op TV,
    én de reisgenen....dat allermeest,liefs omajohanna.

• 14 December 2012 - 18:25

Harma:

Oh wat allemaal een vreselijk leuke ervaringen, Tur.
    Adelaide is een beetje saai maar heeft een prachtig museum. En een leuk hostel. Veel plezier, Merry Christmas. Gek,he, om in de zon te zitten met de Kerst. Heb nog een foto van onze reis waar Ted in korte broek en sandalen de hand schudt van de Kerstman. Doei, Veel plezier! Xoharma