Australië deel 2 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu Australië deel 2 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

Australië deel 2

Blijf op de hoogte en volg Arthur

20 November 2012 | Australië, Mission Beach


We hadden besloten om de lange reis naar Cairns op te breken door een paar dagen in Airlie Beach te verblijven. Een klein plaatsje met veel backpackers, onder andere omdat het de toegangsplek is voor de whitsunday eilanden (pinkster eilanden, vernoemd naar de dag waarop captain Cook ze ontdekte). De eilanden zelf hebben we niet bezocht maar misschien dat we dat nog doen als we er op de weg terug langs komen. Er was in elk geval een prettige sfeer, iedereen was daar om te genieten van het weer en de omgeving.

Het was lastig om nog slaap plek te vinden in Cairns. Vanwege de zonsverduistering waren er 60.000 mensen in de stad. Helaas was op er op het moment supreme een wolk voor de zon waardoor we het spektakel gemist hebben. Gelukkig was de zonsverduistering niet het doel van ons bezoek aan Cairns (voor veel mensen namelijk wel, die kwamen dus bedrogen uit), duiken in het great barrier reef en het regenwoud ten noorden van Cairns waren dat wel.

Omdat de duik tours volzaten voor een paar dagen zijn we eerst naar het Daintree national park gegaan. Hier hebben we 2 dagen in de jungle gestaan met onze camper, erg bijzonder vond ik. Overal geluiden van dieren en een dik pak groen overal waar je kijkt.
Gelukkig was er een zwembad waar we konden afkoelen want het was behoorlijk zweten. De eerste dag hebben we een tocht over een rivier gemaakt om krokodillen te spotten. Helaas hebben we alleen een aantal kleine exemplaren gezien. Die avond zijn we door de jungle gaan lopen omdat de meeste dieren hier nacht dieren zijn. Dat was best spannend want je ziet niks maar hoort wel van alles. En er kunnen krokodillen zijn... Uiteindelijk hebben we niks gezien helaas.
De laatste dag in de jungle zijn we een wandeling gaan maken, moeilijkheidsgraad difficoult to very difficoult. Nou dat hebben we gemerkt, het eerste stuk ging bijna als een trap omhoog en met het klimaat daar waren we na een kwartier door en door bezweet. Maar het was wel een leuke tocht en ook al kan je niet ver kijken zie je toch veel.

Toen zijn we terug gereden naar Cairns omdat daar de duik/snorkel trip op zaterdag stond gepland. Deze dag is voor mij uitgedraaid op de grootste teleurstelling van deze reis! Ik ging met Sam van een boot in Port Douglas om te duiken en Jordi en Stef vertrokken vanuit Cairns om te gaan snorkelen. Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik voor deze reis mijn PADI (duik brevet) gehaald in Nederland om te kunnen duiken in het Great Barrier Reef.
Toen we richting het rif voeren met de boot moesten we wat formulieren invullen voor aansprakelijkheid en dergelijke. Onder andere is je medische gezondheid van belang, op de vraag of ik Astma had heb ik ja ingevuld. In de veronderstelling dat de doktersverklaring die ik voor het behalen van mijn PADI had ingeleverd ook nu van kracht zou zijn. Nou dat was dus niet zo! Op de boot moest en zouden ze die verklaring ook zien, die ik onmogelijk kon laten zien. Met als gevolg dat ik niet mocht duiken!!! Ik mocht wel snorkelen... Wat ik ook wel heb gedaan, maar vooral de eerste van de 3 x snorkelen kon ik er niet van genieten en dacht ik constant "hier ben ik niet voor gekomen, ik wil het van dichtbij bekijken!"
Daarna heb ik het wel van me af kunnen zetten en wat meer kunnen genieten van de bijzondere onderwater wereld. Want ik heb heel veel schitterende vissen en koralen gezien. Zelfs voor 10 minuten met een zee schildpad gezwommen! Dat was heel bijzonder.
Misschien dat ik nog op een andere plek in Australië of Indonesië ga duiken, maar dat zie ik nog wel. De mooiste duikstek op aarde zal ik voorlopig niet meer zien in elk geval.

Na het duiken zijn we rustig begonnen aan onze weg naar het zuiden, eerst een stukje door het binnenland langs onder andere een reuze vijgenboom en de Milla Milla waterval waar ik onder heb gezwommen. Altijd leuk!

Op dit moment zijn we in Mission Beach, een klein gezellig dorpje direct aan zee. Misschien dat we op korte termijn Magnatic Island bezoeken, voor de kust van Townsville. Anders rijden we rustig richting het zuiden om ongeveer over 1,5 week weer rond Brisbane te zijn.

Ik zag wat vragen over het slapen, nou dat is nog steeds niet ideaal. Ik lig met Stef boven. Op een matrasje van 3cm welke op houten planken ligt kan je eigenlijk niet op je zij liggen. Überhaupt is bewegen lastig aangezien er maar 50cm hoofdruimte is. Je knie buigen om in je slaapzak te komen terwijl je op je rug ligt is bijvoorbeeld onmogelijk.
Maar het vervelendste vind ik de hitte, elke ochtend word ik rond 8 uur wakker in het zweet. Dan kan je maar 1 ding doen en dat is opstaan om af te koelen in bijvoorbeeld een zwembad:)

  • 20 November 2012 - 01:15

    Flor Verhey:

    ohhh, arme arme arthur!! wat een ongelofelijke domper voor je van dat duiken. te eerlijk geweest... ik had het al van pap gehoord natuurlijk. wat zul je kwaad en verdrietig geweest zijn! maar laat je niet verslaan door zo'n tegenslag. zoals je hebt gemerkt zijn er ook niet-geplande bijzondere ervaringen en die zijn des te mooier en maken het weer een beetje goed, hoop ik. kop op man! dikke kus.

  • 22 November 2012 - 21:48

    Johanna Leur.:

    Oh Arthur,wat en heerlijk lang verslag...en wat knap dat je je over die grote teleurstelling heen kon zetten!En je dus toch kon genieten..Bravo.
    En dan die grote verrassing, dat ik je aan de telefoon had,mijn gewone huis en tuin telefoontje.ik sprak met Arthur in Australië ...!Niet te geloven.
    Jullie doen in mijn ogen best wel enge dingen,in het donker in het regenwoud brrr...met eventueel
    een ontmoeting met een grote krokodil...etc etc.
    En nu op naar Magnatic Island,is jullie camper daartegen bestand?
    Arthur benieuwd naar je verder avonturen....liefs omajohanna.

  • 24 November 2012 - 23:06

    Harma:

    Dat was wel even sneu van dat duiken, Tur. Wij hebben er gesnorkeld en het was adembenemend dus ik hoop dat je er toch van hebt kunnen genieten.
    Ontmoeten jullie ook nog echte Ozzies of alleen maar toeristen? Wij vonden ze allemaal even aardig. We zeggen nog altijd " no worries mate" wat we daar veel hoorden. Neem aan dat dat nog steeds zo is.
    Nog heel veel plezier met de rest van reis daar. Ga je nog naar het zuiden of vlieg je vanaf Brisbane verder?
    Doei,liefs
    Ted&Harma

  • 25 November 2012 - 19:50

    Thea Ellis:

    Dat moet hard aangekomen zijn Arthur !
    Ruilen jullie nog van slaapplaats ?
    thea

  • 25 November 2012 - 19:50

    Thea Ellis:

    Dat moet hard aangekomen zijn Arthur !
    Ruilen jullie nog van slaapplaats ?
    thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Arthur

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 19700

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 03 Februari 2013

NZ-AUS-INDO

Landen bezocht: