veel vliegen en Thailand - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Arthur Lee - WaarBenJij.nu veel vliegen en Thailand - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

veel vliegen en Thailand

Blijf op de hoogte en volg Arthur

10 September 2013 | Thailand, Phi Phi Don


Ik lig nu in een klein hutje op wat rotsen boven zee op het Thaise eiland Kho Phi Phi. Ondanks het regen seizoen is het goed toeven hier. Maar eerst even terug naar mijn korte bezoek aan Nederland.

Na 2 lange vluchten een een stop van 6 uur in het Chinese Guangzhou kwam ik aan. Het was meteen weer heel normaal thuis te zijn. Maar de tijd vloog in die paar dagen, ik ben alleen maar bezig geweest met het afscheid. Het was erg mooi en fijn dat samen met mijn familie te kunnen doen. De dag na de begrafenis moest ik alweer terug. Dit keer met een 13 uur stop Guangzhou, tijd genoeg om even de stad in te gaan dus.

Maar ik was erg moe en heb maar meteen een hotel opgezocht om een paar uur te slapen. Wat nog niet zo makkelijk was want Chinezen spreken niet veel Engels. Het is wonder boven wonder wel gelukt korting te krijgen op m'n kamer omdat ik kon uitleggen maar een paar uur te blijven:)
De stad zelf is niet heel interessant maar leuk om even doorheen gelopen te hebben. Na nog een vlucht van 8.5 uur kwam ik aan in Perth waar Manu me al stond op te wachten. Die had toch voor haar gevoel de minst leuke week van haar reis gehad.

We hadden 2 dagen in Perth nog voordat we weer naar Bangkok vertrokken. Vanwege het slechte weer hebben we maar een rondje gedaan met de gratis bus en even gekeken in een klein brandweer museum.
Ik vloog een dag eerder dan Manu naar Bangkok in een onhandige route. Eerst naar Melbourne (3.5 uur vliegen) daar 4 uur wachten en dan naar Manilla (7.5 uur vliegen) dan 2 uur wachten en door naar Bangkok (3 uur vliegen). Waar Manu de volgende nacht ook zou aankomen. Maar dat verliep een beetje anders. De vlucht naar Manilla vertrok al een uur te laat en moest later in Darwin stoppen om een zieke vrouw van medische hulp te voorzien. Dat grapje koste nog eens 3 uur, met die vertraging miste ik dus mijn vlucht naar Bangkok. Bij de transfer balie werd mij een nacht in Manilla met een vlucht in de ochtend of een vlucht die avond met een andere maatschappij aangeboden. Aangezien Manu toch later in Bangkok zou komen ben ik maar voor het hotel gegaan. Heel goed geregeld allemaal, vervoer diner en ontbijt werden allemaal betaald. En het hotel was ook niet de minste, ik had een kamer van wel 40 vierkante meter denk ik! Het was ook niet verkeerd mijn reis even te onderbreken met een paar uur in een echt bed.
Eenmaal in Bangkok moest ik nog zo een 12 uur op Manu wachten. De volgend dag zijn we naar de busterminal gegaan en hebben buskaartjes naar Krabi gekocht per VIP bus. En dat was het, enorme stoelen met massage functie! Na een rit van bijna 12 uur door de nacht waren we een boot tocht af van ons eerste doel: Kho Phi Phi.

Een klein eiland met mooie kliffen. De film The Beach is op het zuidelijke deel opgenomen. We hebben dus een leuk hutje hier. Helaas gaat s'avonds de muziek aan in de disco met speakers onze kant op. Het is echt alsof we op de dansvloer slapen. Maar met oordoppen heb ik tot nu toe goed geslapen.
Gister hebben we gedoken. Het was niet de beste plek die ik in deze trip heb gezien maar wel leuk om weer te duiken.

Morgen gaan we naar Kho Lanta, vandaar zien we verder.

  • 10 September 2013 - 09:31

    Hanna:

    Veel plezier nog de laatste twee weken (!!!). xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi Don

Arthur

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 19681

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 03 Februari 2013

NZ-AUS-INDO

Landen bezocht: