Eerste week Australië - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu Eerste week Australië - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Arthur Lee - WaarBenJij.nu

Eerste week Australië

Blijf op de hoogte en volg Arthur

09 November 2012 | Australië, Rockhampton

Na een ontspannen vlucht in een half vol vliegtuig kwamen we rond 21:00 uur lokale tijd aan in Brisbane. Daar stond Lise (vriendin van Jordi die voor haar stage in Australië is) ons al op te wachten.
Nadat de douane ons aan een uitgebreide quiz had onderworpen wat we wel niet kwamen doen en de modder onder mijn schoenen had schoongemaakt (ze zijn hier erg bang voor bacteriën en zo uit andere landen) zijn we meteen per taxi naar ons hostel gegaan.
Een wat oud maar prima hostel, net wat buiten het centrum. Het slapen was niet ideaal, warm in onze 8 persoons kamer (waar ook nog eens een stelletje niet van elkaar af kon blijven). Tegen de warmte stonden er wel ventilatoren maar die maakte vooral lawaai wat ook niet bijdroeg aan een goede nacht rust.

Brisbane zelf is best groot, maar het centrum niet echt. Op een schiereiland gecreëerd door de Brisbane river staan een aantal kantoor torens met daar tussen mooie oude gebouwen. Vanwege het subtropisch klimaat groeien er veel bloemen en planten.

Na het weekend in Brisbane hebben we onze camper opgehaald om de rondreis door Australië te kunnen beginnen. Vanuit Brisbane rijden we langs de kust naar het noorden tot aan Cairns, daarna rijden we naar het zuiden misschien tot aan Adelaide. We moeten in elk geval kort voor het nieuwe jaar in Sydney zijn. De precieze route moeten we nog bepalen, maar dat doen we een beetje per dag.

De eerste paar dagen hebben we door gebracht aan de sunshine coast (2500 uur zon per jaar, nl=1500). Een populaire plek onder de gepensioneerden, wat de bijnaam voor deze streek 'wachtkamer van god' heeft gemaakt.

Noosa, een stadje aan zee, waar het heerlijk toeven was zijn we 3 dagen gebleven. Zon zee strand en onze eerste golven gesurft hier. Het was al even geleden dat ik had gesurft maar het ging verassend goed. Zeker iets wat ik nog vaker wil gaan doen hier!
Hier hebben we ook onze eerste koala en kangaroo gezien:)

We hebben besloten zo snel mogelijk naar Cairns te rijden om daar op 14 november een zonsverduistering te kunnen zien. Wat ook het voordeel heeft dat we daarna rustig terug kunnen rijden. De afstanden zijn wel groot, naar Cairns was het vanaf Noosa bijvoorbeeld 1700 km en aangezien alleen overdag kunnen rijden doen we daar ongeveer 3 dagen over!

• 09 November 2012 - 19:31

Thea:

Al zoveel gezien en dan nog 3 maanden te gaan !
    Wel bijzonder
    geniet

liefs
    jur en thea

• 09 November 2012 - 22:07

JohannaLeur:

Toch weer een ervaring om nu een beetje te kunnen beseffen,hoe groot Australië is..!
    Jullie in je camper,is deze wat comfortabeler dan de vorige?Meer slaapruimte?
    Na Noosa nog 1700km tot Cairns.....! 14 nov in Sydney...veel plezier,OmaJohanna.

• 10 November 2012 - 16:51

Johanna Leur.:

Sorry 14 nov in Cairns en wééé.. ken later pas in Sydney...benieuwd wat jullie nog meemaken.omajohanna.

• 10 November 2012 - 16:51

Johanna Leur.:

• 12 November 2012 - 02:26

Lesley En Lotte:

Echt tof Australië!! Veel plerzier daar, groetjes van ons!

• 19 November 2012 - 21:54

Johanna Leur:

Hoi Arthur...waar ben je??? Klopt dat, dat ik geen nieuws meer van je krijg....vol verwachting klopt mijn hart!!!!!solong...omajohanna. 20 nov...!!!